domingo, 6 de julio de 2008

06-07-2008: SALAMANCA - MONTAMARTA (94 kms)

Etapa fàcil. D'entrada hem descansat 45 min. més que els altres dies, ja que mos hem aixecat a les 7.00 h. Havíem quedat amb en Luís per fer un cafè a les 7.45 h i cap a les 8 hem fet un xocolata amb xurros (o cafè amb llet). En Toni s'ha empassolat un altre entrepà de campionat!
Abans de res, ahir horabaixa mos varem dedicar a recórrer sa part antiga de Salamanca. Una ciutat impressionant! Hi havia un munt de noces, per tant, per tot arreu hi havia convidats molt ben vestits, cotxes antics pels nuvis, etc.
Es vespre varem anar a fer un aperitiu a sa "Taberna Celta", al carrer Peña Primera. Mos varen fer un pop a la gallega extraordinari i ho varem regar amb una copa de ribeiro. Molt bo. A s'hora de pagar, l'amo mos va convidar, ja que per ell, els primers peregrins que arriben a sa seva taberna es mereixen que els convidi. Un detall únic!
Com deia, després de berenar, cap a les 8.30 h hem partit cap a ALDEASECA DE ARMUÑA, sempre guiats per en Luís. En poc temps hi hem arribat, ja que està a només 6 kms de Salamanca. Immediatament hem partit cap a CASTELLANOS DE VILLIQUERA, a 5 kms, i després cap a CALZADA DE VANDUNCIEL, a 5 kms més, sempre per camí.
Aquí mos hem comiadat d'en Luís, i ja hem partit en Toni i jo cap a EL CUBO DE LA TIERRA DEL VINO, a 20 kms. Aquest tram l'hem fet per asfalt, ja que el camí era complicat. Hem arribat al poble cap a les 11 h.
D'El Cubo hem partit cap a VILLANUEVA DEL CAMPEÁN, a 13 kms per camí de terra. Quan faltaven uns 2 kms mos hem trobat amb el grup de 14 ciclistes. Hem arribat junts al poble i hem enfilat directament, per camí de terra, cap a ZAMORA, a 19 kms.
Hem arribat sense cap incidència a Zamora devers la una del migdia. Com que era prest, hem decidit arribar a MONTAMARTA, uns 20 kms més envant; així avançam camí per s'etapa dels Picos d'europa que haurem de travessar. Per tant, mos hem aturat a dinar a Zamora, a sa plaça de s'ajuntament.
En aquests moments aprofit per escriure ses incidències d'aquesta etapa. Encara no hem arribat a Montamarta. Ara són a prop de les 3 de s'horabaixa. Pensam arribar al poble prop de les 17.30 h.
Hem arribat al poble cap a les 17 h. Ha estat una mica liós, ja que per sortir de Zamora hem seguit ses fletxes grogues per fer es camí i aquestes mos han fet fer un munt de volta. De fet, en un moment donat, es camí ha estat tallat per unes obres i no hem vist cap alternativa, així que mos hem hagut d'espabil·lar. Finalment hem aconseguit trobar es camí i hem arribat a ROALES DEL PAN, a 7 kms de Zamora. Des d'aquí, i sempre per camí, hem enfilat cap a MONTAMARTA (12 kms). Hem perdut, una altra vegada, ses fletxes grogues, així que mos hem acostat a sa carretera N-630 i hem seguit un camí paral·lel a sa carretera que mos ha duit al poble.
Quan hem arribat, hem cercat s'albergue, situat prop de sa benzinera. Està bastant bé. Ampli i net. Només hi havia 4 persones quan hem arribat.
Mos hem dutxat i hem fet bugada, i hem partit cap a un bar-restaurant-cafeteria on hem vist una mica sa final Nadal-Federer de Wimbledon i hem sopat. Una vegada acabat el sopar mos hem anat a dormir perquè estavem ben cansats. Eren prop de les 21.15 h i feia fred.
Demà mos espera una altra etapa maratoniana.