sábado, 5 de julio de 2008

04-07-2008: CARCABOSO - FUENTERROBLE DE SALVATIERRA (91 kms)

Etapa molt dura i llarga. Pot ser sa pitjor de ses que duim fetes fins ara. Hem pujat molt (de 200 mts fins a 1000 mts), ha fet molta calor (més de 35 ºC) i ha estat molt lenta (hem sortit a les 7.15 h i hem arribat a les 19.30 h).

Hem arrencat de CARCABOSO a les 7.15 h. Per por de que no passés lo mateix que ahir, hem pres un cafè amb llet i hem comprat un entrepà de cuixot salat a s'hostal. Hem partit cap a ALDENUEVA DEL CAMINO, que est troba a 38 kms. Sa sortida del poble l'hem feta seguint ses indicacions des camarer de s'hostal. Ha anat bé. Tot camí amb puja i baixa constant. Hem hagut d'obrir i tancar infinitat de barreres, amb lo que suposa de pèrdua de ritme. Quan duiem 7 kms, aproximadament, hi havia un indicador poc clar, just després de travessar una barrera. Hem seguit es camí ample pensant que anavem bé, però uns 3 kms més envant mos han dit que anavem malament. Hem tornat enrera i hem vist que havíem d'agafar un caminoi no més estret que es manillar de sa bici. Hem perdut més de mitja hora i per aquest caminoi no podíem fer via. Hem seguit uns 4 kms però els indicadors no eren molt clars. Finalment mos hem tornat a perdre, ja que no hi havia fletxes ni pilons per enlloc. Hem tornat enrera, fins on hi havia sa darrera fletxa que hem vist i mos hem trobat amb un peregrí que mos ha dit que pensava que el camí continuava per un altre caminoi estret. Com que ja havíem perdut molt de temps, hem decidit seguir-lo i, per sort, ha estat es correcte. Hem arribat a VENTA QUEMADA, que és un lloc senyalitzat a sa ruta però que no és més que una casa, antiga posada, amb més d'una hora de retràs sobre lo previst.

Aquí ja estava ben indicat i hem anat cap a CÁPARRA que és un llogaret on hi ha un arc romà preciós i unes restes romanes que estan desenterrant. Mos ha costat molt arribar-hi, ja que es camí era difícil.

A Cáparra hem berenat i mos hem trobat de bell nou amb els 14 ciclistes. Quan hem acabat de berenar hem partit cap a ALDEANUEVA DEL CAMINO, travessant rius i pujant i baixant es camí amb bastant mal estat. Ja feia molta calor i costava manxar bé. Al cap d'uns 6 kms, el camí ha anat a una carretera que hem seguida fins al poble. Bastant mal indicat, hem procurat seguir paral·lels a sa N-630, a fi d'arribar bé. Els darrers 5 kms els hem fet amb el grup de ciclistes i hem arribat al poble.

En Toni tornava a tenir es portabultos espenyat, així que hem demanat per un ferrer. Afortunadament, hi havia un ferrer molt bo al mateix poble que ho ha pogut arreglar, però hem estat dues hores aturats.

A les 14 h mos hem tornat a posar en marxa cap a BAÑOS DE MONTEMAYOR, un poble situat a 10 kms d'0n erem. Feia molta calor i, encara que es camí transcorregués per carretera, ha estat molt costós arribar-hi. Aquí hem descansat 5 minuts i tot d'una hem partit cap a PUERTO DE BÉJAR, un coll de 950 mts d'altitud.

Sortint de Baños hem agafat s'antic camí romà. Una construcció en perfecte estat encara i preciosa. S'arrencada és brutal. Calcul que un 20% de desnivell, amb s'afegit que el terra és tot pedra grossa que ja està desnivellada. Al cap de 500 mts, el desnivell afluixa bastant i ja es pot fer (més o manco). Hem fet aquest camí (uns 3 kms) i hem arribat a una font, on brollava aigua fresca i bona. Mos hem refrescat i hem descansat una mica.

En aquestes alçades de ruta ja anavem ben tocats. Faltava encara uns 2 kms per arribar a d'alt des coll, però ja era per asfalt.

A dalt eren les 15.30 h, així que hem decidit aturar-mos a dinar. S'únic lloc que hi havia era una benzinera que tenia un bar que no feia dinars. Només tapes i entrepans. En Toni s'ha empassat un entrepà enorme i jo he menjat algunes tapes. Després mos hem estirat una mica en uns bancs que hi havia a s'ombra per descansar.

Al cap de tres quarts d'hora, hem continuat camí cap a CALZADA DE BÉJAR, un poble situat a 13 kms d'on erem. Els primers 5 o 6 kms han estat de baixada i hem anat a parar al pont de La Malena, un pont romà sobre el riu Cuerpo de Hombre. Molt maco.

Continuant cap a Calzada ja ha estat tot pujada. Suau al principi i dura al final (el darrer kilòmetre i mig és mortal quan ja vas tocat).

Cap a les 17.45 h passàvem per Calzada i ràpidament hem enfilat cap a VALVERDE DE VALDELACASA, a 8 kms. No hi ha carretera directa, per tant ho hem fet tot per camí. Altra vegada hem hagut de travessar rius i pujar i baixar camí pedregós. Eren les 18.45 h quan arribàvem a Valverde. Hi havia una font que mos ha servit per beure i refrescar-mos.

Cap a VALDELACASA hem anat tot d'una, a 4 kms, però tots cap amunt (calcul que un 6% de desnivell: hem passat de 750 mts a 1000 en 4 kms). Molt dur ja en el nostre estat.

A Valdelacasa no hi ha ni albergue ni hostal, per tant hem hagut d'anar cap a FUENTERROBLE DE SALVATIERRA, a 8 kms. Tot per carretera, amb pujada i baixada.

A les 19.30 h feiem sa nostra entrada triomfal (acabats completament) a Fuenterroble. Hem cercat ràpidament s'albergue i mos hem dutxat i fet bugada, ja que sa roba era marró.

Hem sopat tots els peregrins junts. Ha estat una bona experiència. Hi havia 4 alemans, 2 californians, 2 mallorquins (noltros) i els hostalers i es capellà.

Després de sopar, es capellà mos ha mostrat sa parròquia. Una església romànica reformada (o reconstruïda, ja que estava quasi en runes) fa 10 anys. Es capellà ha fet molta feina i ha fet fer estàtues de fusta de Jesús, els apòstols i Maria i Maria Magdalena per representar sa ressurrecció. En fa una cada any. Tot això mos ho va mostrar i contar amb una hora i finalment mos va donar sa benedicció del peregrí.

En acabar me'n vaig anar a dormir. Eren prop de les 23 h i estava mort.